Pages 517 518 . 520 521 522 . . . . . . . . . 529 530 531 532 533 534
Page 519

10:12 A.M.: Communication with S. S. Mesaba. Can give no information of Titanic. Sends following service :

CAPTAIN OLYMPIC:
In lat. 42 to lat. 41.25 N., long 49 W. to long 50.35 W. saw heavy pack ice and a large number of icebergs; also some field ice; weather has been very fine and clear.

CLARK [Mesaba captain].

10:17 A.M.: Received following service from Cape Race, via Sable Island:
"No further news Titanic; we have batch traffic for you and your sigs. Good readable here."
10:25 A.M.: Sent following service message via Sable Island:

ISMAY, New York:
Parisian reports Carpathia in attendance and picked up 20 boats of passengers and Baltic returning to give assistance. Position not given.

HADDOCK.

10:35 A.M.: Received following message from the Parisian:

CAPTAIN OLYMPIC:
Field ice extends to lat 41.22; heavy to the northwest of that and bergs very numerous of all sizes: had fine clear weather.

HAINS [Parisian captain].

10:55 A.M.: communication with Cape Race; distance, 350 miles. He is just audible, and knows nothing more of Titanic; working Cape Race for next hour. Sent his three and received five messages, with assistance from the Scandinavian, who is able to read Cape Race. The S. S. Berlin working to other ships and interfering with us considerably.
Noon: Scandinavian gives "B1" for lunch, Cape Race having no important traffic.
12:35 P.M.: Following are two messages sent to the Parisian:

10 h 12 : Communication avec le S. S. Mesaba. Ne peut donner aucune information sur le Titanic. Envoie le service suivant :

CAPITAINE OLYMPIC :
En lat. 42 à lat. 41,25 N., long 49 W. à long 50,35 W. a vu de la banquise épaisse et un grand nombre d’icebergs; aussi quelques champs de glace; le temps a été très beau et clair.

CLARK [capitaine du Mesaba].

10 h 17 Réception du message de service suivant de Cape Race, via Sable Island :

"Pas d’autres nouvelles du Titanic; nous avons les enregistrements pour vous et vos identifiants. Bonne lecture ici."
10 h 25 : Message de service suivant envoyé par Sable Island :

ISMAY, New York :
Le Parisian rapporte au Carpathia présent qui a récupéré 20 canots de passagers et le Baltic fait demi-tour pour donner de l’aide. Position non donnée.

HADDOCK.

10 h 35 Reçu du Parisian le message suivant :

CAPITAINE OLYMPIC :
Le champ de glace s’étend jusqu’au lat 41,22; lourd au nord-ouest de celui-ci et les icebergs sont très nombreux de toutes tailles : le temps était très clair.

HAINS [capitaine du Parisian].

10 h 55 : communication avec Cape Race; distance de 350 miles (650 km). Il est juste audible, et ne sait rien de plus du Titanic; travail à Cape Race pour la prochaine heure. Il a envoyé ses trois et a reçu cinq messages, avec l’aide du Scandinavian, qui est capable de lire Cape Race. Le S. S. Berlin travaille avec d’autres navires et interfère considérablement avec nous.
Midi : Le Scandinavian donne "B1" pour le déjeuner, Cape Race n’ayant pas de trafic important.
12 h 35 : Voici deux messages envoyés aux Parisian :

Pages 517 518 . 520 521 522 . . . . . . . . . 529 530 531 532 533 534
Page 519